Berita Blog Terbaru Hari Ini

ads

10/18/2019

Manfaat Komputer Dalam Bidang Transportasi

PENGGUNAAN KOMPUTER DALAM BIDANG PENGANGKUTAN

Komputer adalah alat yang digunakan untuk memproses data mengikut prosedur yang telah dirumuskan. Perkataan komputer pada asalnya digunakan untuk menggambarkan orang yang pekerjaannya melakukan perhitungan aritmetik, dengan atau tanpa alat bantu, tetapi makna kata ini kemudian dipindahkan ke mesin itu sendiri. Pada asalnya, pemprosesan maklumat hampir secara eksklusif berkaitan dengan masalah aritmetik, tetapi komputer moden digunakan untuk banyak tugas yang tidak berkaitan dengan matematik.

Komputer adalah alat yang digunakan untuk memproses data mengikut prosedur yang telah dirumuskan.

Komputer, perkara yang kita dengar atau lihat setiap hari. Kerana banyak keupayaannya, penggunaan komputer yang boleh kita gunakan untuk kehidupan sangat penting untuk kehidupan. Sekarang, saya ingin meringkaskan beberapa kegunaan dan faedah yang boleh kami peroleh dari satu perkara ini. Mudah-mudahan kita boleh mengambil yang baik dan tidak menyalahgunakannya.

Pertama, penggunaan komputer yang benar-benar membantu kami adalah keupayaannya untuk menyelesaikan pelbagai masalah dalam masa yang sangat cepat, seperti pengiraan matematik dan kami juga boleh membuat dokumen dengan cepat menggunakan satu peranti ini. Semua kerja menjadi sangat mudah dan sangat sesuai digunakan di pejabat. Semua kerja yang akan mengambil masa yang lama untuk dilakukan dengan tangan akan lebih cepat dengan alat ini.

Tujuan komputer kedua adalah untuk hiburan. Apabila kita ditekankan dengan kerja, manfaat satu komputer ini boleh digunakan untuk menghiburkan diri kita sendiri. Terdapat banyak perkara yang boleh anda mainkan, dari permainan kad bermain bola sepak seperti PES 2011. Dengan pelbagai permainan, mulasi dari percuma atau berbayar, anda boleh menghiburkan diri sehingga anda merasa lebih baik dan tidak merasa letih untuk terus bekerja.

Seperti di Bidang Pengangkutan, Komputer digunakan untuk mengawal lampu isyarat. Di negara-negara maju tren telah dipasang dengan alat navigasi moden untuk menggantikan ahli-ahli mesin melalui penggunaan satelit dan sistem komputer. Jalan raya juga dipasang dengan pelbagai jenis sensor yang akan memberi mesej kepada komputer pusat untuk memudahkan kawalan lebuhraya tertentu.

Dengan komputer semua laluan penerbangan di lapangan terbang boleh diprogramkan dengan komputer. Untuk terbang pesawat sendiri, anda memerlukan komputer. Malah pada ketinggian tertentu pesawat boleh diterbangkan secara automatik dengan juruterbang automatik yang sudah diprogramkan oleh komputer. Begitu juga jualan tiket di Terminal, Lapangan Terbang, Stesen boleh disampaikan dengan cepat dengan menggunakan komputer.

Dengan komputer semua jadual dan laluan penerbangan yang transit boleh diprogramkan dan dijadualkan dengan komputer. Untuk terbang pesawat sendiri dilengkapi dengan peralatan komputer. Walaupun selepas mencapai ketinggian tertentu pesawat boleh diterbangkan secara automatik dengan juruterbang automatik yang telah diprogramkan di dalam komputer.

Dengan komputer, kapal laut dapat menyelaraskan dan menentukan arah pergerakan kapal. Begitu juga jualan tiket di lapangan terbang, stesen dan terminal bas dihidangkan dengan cepat menggunakan komputer.

Komputer tidak hanya digunakan dalam bidang pengangkutan, tetapi masih terdapat banyak bidang lain yang menggunakan komputer untuk memudahkan kerja. Dengan kata lain, komputer boleh digunakan dalam mana-mana bidang.

Rujukan:

www.wikipedia.org/wiki/Computer
geraeldo.com/use-computer-and-benefits-computer.html
ocw.gunadarma.ac.id/course/.../komputer-dan-masyarakat
andrieekojuliansyah.wordpress.com/.../apa-sich-benefits-momputer-for us
gowriting.wordpress.com/.../benefits-computer-day-day
Share:

0 comments:

Posting Komentar