Berita Blog Terbaru Hari Ini

ads

12/10/2018

101 Alasan Kenapa Anda Harus Kerudung

101 Alasan Kenapa Anda Harus Menutup Aurat
Wanita adalah syurga untuk kehidupan dunia dan akhirat. Dia adalah hadiah yang paling indah untuk lelaki. Oleh itu, kecantikan dan kecintaan yang wujud dalam wanita mesti dikekalkan dan dipelihara. Dalam Islam, jilbab adalah cara untuk mencapai dan mengekalkan keindahan dan rahmat. Malah, jilbab adalah wajib bagi wanita yang sihat secara rohani, mempunyai aqil belakang dan berlindung di bawah panji Islam.

Wanita adalah syurga untuk kehidupan dunia dan akhirat. Dia adalah hadiah yang paling indah untuk lelaki. Oleh itu, kecantikan dan kecintaan yang wujud dalam wanita mesti dikekalkan dan dipelihara. Dalam Islam, jilbab adalah cara untuk mencapai dan mengekalkan keindahan dan rahmat. Malah, jilbab adalah wajib bagi wanita yang sihat secara rohani, mempunyai aqil belakang dan berlindung di bawah panji Islam.

  1. Berjalan syi'ar Islam.
  2. Bermaksud untuk menyembah.
  3. Menutup kemaluan mereka yang tidak muhrim.
  4. Kerana saya mahukan Tuhan telah menciptakan saya, menyempurnakan peristiwa-peristiwa, memberi saya berkat, melindungi saya, dan membantu saya.
  5. Kerana saya ingin mengatakan kepada Rasul-Nya, panduan umat dengan mesejnya.
  6. Untuk mendapatkan Ridho Allah (Insya Allah).
  7. Ia adalah satu tanda bersyukur atas berkat-Nya yang tidak berkesudahan.
  8. Semua ulama bersetuju bahawa undang-undang memakai tudung adalah wajib.
  9. Jadi wanita menutupi alat kelamin mereka.
  10. Bukan kerana gaya.
  11. Tidak kerana trend berikut.
  12. Bukan kerana bertindak megah.
  13. Lebih baik untuk berpura-pura menjadi kudus daripada megah ^ _ ^.
  14. Ia tidak hanya bermaksud berbeza daripada yang lain.
  15. Meningkatkan tahap wanita dari belenggu penghinaan yang hanya menjadi objek hawa nafsu.
  16. Hijab sesuai untuk semua wanita yang ingin melindungi diri mereka dari objek nafsu sendirian.
  17. Saya mahu menjadi wanita solihah.
  18. Saya cuba mencapai tahap taqwa.
  19. Hijab adalah pakaian taqwa.
  20. Hijab adalah identiti wanita Islam.
  21. Bermula dengan memakai tudung, saya mahu berjalan ke syurga.
  22. Jauhkan dari api api neraka pada hari selepasnya.
  23. Isteri Nabi berpakaian Muslim.
  24. Sahabiah (sahabat Nabi) juga berpakaian Muslim.
  25. Mereka adalah contoh kepada semua umat Islam, jadi saya.
  26. Semoga Allah memberi kita jawapan yang sama seperti Jannah.
  27. Untuk mengangkat izzah Islam.
  28. Meningkatkan diri (kemuliaan) diri sebagai seorang wanita (Muslim).
  29. Headscarves melindungi diri mereka sendiri.
  30. Membuat saya merasa lebih selamat.
  31. Jagalah diri anda dari gangguan lelaki yang tidak selesa.
  32. Menjaga diri anda dari objek pandangan lelaki yang hanya mahu 'membasuh mata mereka'.
  33. Jauhkan diri dari objek nafsu lelaki.
  34. Jagalah diri anda dari mata seorang lelaki yang menghadapi masalah.
  35. Jauhkan diri dari tangan yang ingin disentuh.
  36. Mengelakkan perzinaan mata dan zina.
  37. Adakah pencegahan zina itu sendiri.
  38. Hijab boleh mengelakkan saya daripada sikap negatif.
  39. Tudung boleh menghilangkan keinginan yang menyimpang.
  40. Membuat saya lebih sederhana.
  41. Membuat saya lebih bersemangat.
  42. Bawa aku dari dosa (Insya Allah).
  43. Membuat saya malu apabila saya berdosa.
  44. Bawa saya lebih dekat kepada Tuhan.
  45. Bawa saya lebih dekat kepada Nabi.
  46. Dekatkan saya kepada para nabi-Nya.
  47. Bawa saya lebih dekat kepada sesama umat Islam.
  48. Bawa saya lebih dekat dengan ajaran Islam.
  49. Membuat saya masih ingin belajar tentang Islam
  50. Membuat saya sentiasa merasa haus untuk ajaran Islam.
  51. Membuat saya masih mahu melaksanakan ajaran Islam.
  52. Ajaran Islam berlaku sepanjang masa, tidak ada yang kuno.
  53. Veiling bukan sesuatu yang lama.
  54. Untuk mengatakan jilbab adalah cara purba untuk menyaman kuasa Tuhan.
  55. Allah Yang Maha Mengetahui lebih mengetahui apa yang terbaik untuk umat-Nya.
  56. Penuding, bermakna menandakan kemajuan menerapkan ajaran Islam pada masa kini.
  57. Barometer telah membentuk persekitaran Islam.
  58. Membezakan diri anda dari pengikut agama lain.
  59. Memudahkan pengenalan rakan-rakan yang beriman.
  60. Memperkukuhkan hubungan dan hubungan antara sesama muslim.
  61. Menghapuskan keraguan saya jika saya mahu menyambut saudara perempuan Islam.
  62. Jadikannya mudah untuk menanamkan rasa kasih sayang saudara-saudara yang ikhlas dalam iman.
  63. Buat saya kelihatan lebih elegan.
  64. Membuat saya kelihatan menyeronokkan.
  65. Membuat saya lebih kelihatan kepada wanita.
  66. Tidak kelihatan seperti lelaki.
  67. Membuat saya selalu dalam persekitaran Islam.
  68. Tudung itu membuatkan saya dari persatuan yang salah.
  69. Jadikannya mudah bagi saya, dengan izin Allah, untuk mengenali lelaki yang saleh.
  70. Seorang wanita yang baik (salihah) dengan seorang lelaki yang baik (salih) juga.
  71. Mudah-mudahan saya akan diberikan pasangan jiwa yang saleh.
  72. Penciptaan adalah perniagaan Allah.
  73. Dengan ketaatan kepada Allah, Allah akan menyediakan kemudahan-Nya.
  74. Memudahkan saya dalam aktiviti saya.
  75. Membuat lebih mudah bergerak.
  76. Tali jagaan itu menjaga saya supaya tiada lengkung tubuh yang kelihatan
  77. Sangat menyusahkan apabila memakai pakaian wanita seperti trend semasa (yang ketat).
  78. Saya tidak suka memakai jins.
  79. Jeans yang ketat boleh menyebabkan kanser rahim kerana suhu di sekitar rahim tidak teratur.
  80. Jimat masa berpakaian.
  81. Jimat masa dalam menghias.
  82. Tidak perlu bersusah payah selalu mengikuti trend fesyen yang semakin meningkat.
  83. Jimat kos untuk membeli pakaian yang berada dalam trend.
  84. Jimat wang untuk membeli solek.
  85. Melindungi kulit wajah dari solek yang boleh merosakkan kulit.
  86. Melindungi kulit dari selaran matahari.
  87. Mengurangkan kanser kulit.
  88. Selaran matahari boleh mengurangkan kelembapan kulit
  89. Meminimumkan penampilan bintik hitam di permukaan kulit akibat perubahan pigmen pada umur tertentu.
  90. Melindungi rambut dari habuk terbang.
  91. Debu boleh mencemari rambut dan menyebabkan rambut jatuh dengan mudah menyebabkan kebotakan.
  92. Membimbing saya menjalani kehidupan yang lebih mudah.
  93. Elakkan kehidupan konsumtif.
  94. Jadikan diri anda tidak terpesona dengan kemuliaan dunia dan semua perhiasannya.
  95. Membuat saya berfikir lebih lanjut mengenai perkara selain fesyen dan perhiasan.
  96. Meletakkan wanita sebagai subjek dalam proses membina ummah.
  97. Ia lebih mudah untuk disimpan.
  98. Mempunyai peluang untuk melakukan Haji.
  99. Mempunyai lebih banyak peluang untuk melabur dan sedekah.
  100. Ini bermakna lebih banyak kebajikan untuk peruntukan di kemudian hari.
  101. Membuat saya berasa seperti seorang wanita.
Sebenarnya, sebabnya lebih daripada 101, lebih daripada itu.
Oleh itu mudah-mudahan artikel ini membuka hati para wanita yang masih bersungguh-sungguh memakainya dan menguatkan keyakinan orang-orang yang mendapat petunjuk untuk memakainya. Nikmati tudung cantik.
Share:

0 comments:

Posting Komentar