Berita Blog Terbaru Hari Ini

ads

11/27/2019

metode mengajarkan anak mengenal angka

Cara Mengajar Anak yang Susah Mengingat--Setiap kanak-kanak mempunyai cara pembelajaran yang dominan. Sebagai ibu bapa yang berinteraksi dan mendidik anak-anak mereka yang paling, tidak dapat dielakkan setiap ibu bapa mengetahui cara pembelajaran anak yang lebih sesuai. Oleh itu, walaupun kanak-kanak mempunyai guru di sekolah, ibu bapa masih perlu menemani pembelajaran anak-anak mereka di rumah. Guru di sekolah tidak dapat menampung semua jenis pembelajaran untuk pelajar mereka, berjumlah 10 atau bahkan 30 orang setiap kelas. Sekurang-kurangnya guru hanya menampung jenis pembelajaran yang paling dominan di dalam kelas.

Cara Mengajar Anak yang Susah Mengingat--Setiap kanak-kanak mempunyai cara pembelajaran yang dominan. Sebagai ibu bapa yang berinteraksi dan mendidik anak-anak mereka yang paling, tidak dapat dielakkan setiap ibu bapa mengetahui cara pembelajaran anak yang lebih sesuai

Saya ingin memberitahu anda sedikit mengenai pengajaran anis dari 1 hingga seterusnya
Anis sebagai seorang kanak-kanak mempunyai kebiasaan pergi ke masjid kerana dia boleh berjalan agak mantap (tidak sering jatuh lagi). Malah, hampir setiap doa mahu mengambil bahagian. Terutama ketika umurnya mengajar. Jadi pergi bersama dengannya. Walaupun fajar tidak mahu bangun, dia akan bangun apabila mendengar pintu terbuka. Tetapi, ketika berusia 4 tahun, sama ada kerana dia sering bermain dan akhirnya menjadi letih, Anis jarang terbangun pada waktu subuh. Akhirnya ia memutuskan untuk memberi hadiah kepada Anis jika dia berjaya sebelum panggilan untuk berdoa. Hadiah itu kecil dan sangat mudah, apa yang anda mahu tahu ?? Duit syiling Rp. 500. Dan dia gembira setiap kali dia mendapat wang yang dimasukkan ke dalam dompet merah jambu kegemarannya. Dompet itu adalah dari pelajar saya yang baru pulang dari Paris.

Apabila diberi wang, Anis mengambil wang dari dompetnya dan mengira jumlah syiling. Pada hari pertama, hari kedua adalah dua, hari ke tiga adalah tiga, hari keempat menjadi empat, dan sebagainya sehingga ramai dan dia malas untuk dikira semula. Hehehe ...

Apabila wang itu berjumlah sedozen. Anis sering lupa pengiraan, jadi mereka sering diulang. Akhirnya, lebih baik bilangan hafalan. Dan kini ia boleh mencecah sehingga 100 walaupun masih kerap. Sebagai seorang kanak-kanak, ia sebenarnya sering diajar untuk mengira dari satu hingga sepuluh. Tetapi masih seperti terbalik. Sekiranya diminta untuk mengulang pengiraan, dia malas. Tetapi apabila mengira wang itu, anda tidak perlu diberitahu untuk melakukannya, setiap hari anda menambah wang. Itulah pengalaman saya mengajar nombor ke Anis. Sebenarnya niat hanya untuk memberi hadiah, ternyata ia boleh menjadi bonus nombor pembelajaran.
Share:

0 comments:

Posting Komentar